Daca esti doamna sau domnisoara si fie iti doresti sa faci un upgrade modelului actual de masina, fie vrei sa iti cumperi primul autoturism, cu siguranta ai fost pusa in fata unei alegeri destul de dificile. Daca esti dispusa sa treci peste faptul ca e posibil sa lovesti masina si elementele de caroserie sunt destul de scumpe, indiferent de masina (si da, majoritatea soferilor au cateva incindente in trafic, indiferent ca sunt barbati sau femei), atunci ti s-a prezentat varianta vreunui model de la cunoscutul producator de autoturisme Volkswagen. Si daca vrei sa iti cumperi VW, atunci trebuie sa iei in calcul urmatoarele aspecte: cat costa combustibilul si cati kilometri merg, unde merg majoritatea kilometrilor (in oras sau in afara orasului), cat costa piesele auto de Volkswagen, cat costa service-ul auto pentru aceasta marca, despre ce fel de impozit e vorba si care este valoarea asigurarii de raspundere civila auto (RCA).
Poti incepe documentarea pe forumurile de specialitate sau pe blogurile care au avut in testele modele mai vechi si mai noi ale celui mai mare producator neamt de masini. Filtreaza insa cu grija toate opiniile intalnire, deoarece soferii au tendinta sa fie subiectivi atunci cand vine vorba de masina lor. Cauta si topicurile in care sunt puse intrebari despre problemele care apar si urmareste pe ce modele apar cel mai des respectivele probleme. De exemplu, aici ai un blogpost cu comentarii pentru probleme frecvente la volkswagen – poti sa iti faci o idee destul de repede. Apoi, analizeaza cu grija consumul declarat de producator, compara cu ceea ce gasesti pe site-urile de profil (cele care fac comparatii intre consumurile diferitelor modele cu diverse motorizari).
Atat asigurarea, cat si impozitul sunt mai mici pentru motorizarile de 1.0, 1.2 si 1.4. Ca cat creste capacitatea motorului, cu atat ai sanse sa gasesti si asigurarea RCA mai putin accesibila, dar platesti si impozit anual mai mare. Costul vignettei ramane acelasi (de 120 de lei) pentru autoturismele de pana in 3,5 tone. Ia in calcul si ca motoarele mai mici, in oras, vor avea consum mai bun decat motorizarile de peste 1.6. In afara orasului te va ajuta mai mult un diesel de minim 1.6, de preferat chiar 2.0. Totusi, chiar si cu 1.2 TSI pus pe Polo, Golf si Jetta te descurci binisor, daca singurele iesiri sunt in 2-3 concedii pe an si in plimbarile la familie.