Asa cum am aflat din pacate pe pielea mea acum cateva saptamani, cand eram cu o prietena pe drumul spre munte cu Passat-ul ei. Mergeam linistite la drum cand la un moment dat s-a auzit un trancanit si s-a oprit masina. Nu mai reuseam sa o pornim in nici un fel, am sunat cativa oameni sa vedem care ar putea fi problema, nimeni nu a stiu precis duap ce am zis noi.
Pana la urma am urcat masina pe o platforma si dupa ce am ajuns la un service in Brasov (era mai aproape Brasovul decat Ploiestiul) am aflat ca s-a rupt distributia si ca a luat cu ea si alte componente ale masinii de care nu aveam idee. Cert e ca am lasat masina in service si am stat peste noapte la un prieten.
A doua zi am gasit toata fata masinii desfacuta si ne-am minunat cate piese erau pe acolo. Am fost si am vorbit cu mecanicul, ne-a enumerat piesele care trebuiau inlocuite si ne-a spus ca toata treaba ne costa undeva la 3000 de lei, moment in care ne-a picat fata. Am dat iarasi telefoane sa ne imprumutam de niste bani pentru un kit de distributie vw passat, garnitura de chiuloasa (asa ne-a zis mecanicul, asa dam si noi mai departe) si alte chestii de pe la motor.
A trebuit sa mai stam inca doua zile la Brasov (care nu s-a dovedit a fi atat de rele, pentru ca prietena la care am stat avea ceva amici cu care ne-am dus in Poiana sa ne distram), iar dupa 3 zile de stat in service masina a fost gata. Mecanicul ne-a spus frumos sa ne punem un reminder pe masina si dupa 60.000 de km sa facem bine sa schimbam iar distributia. Ne-a spus ca distributia ne-ar fi costat cu totul undeva la 5-600 de lei, dar din cauza ca s-a rupt cureaua a luat cu ea si alte piese de la motor, motiv pentru care costul reparatiei a fost mare.
Asa ca un lucru e clar. Ar trebui sa ne interesam sa vedem cand trebuie schimbate niste lucruri la masina, pentru ca daca nu facem asta urmarile sunt costisitoare.