Ceasurile – de la utilitate la moda

Inainte de 2000, ceasurile nu erau un accesoriu de moda, in special la barbati, fiind considerat, pe buna dreptate, un mod de a stii cat este ora. Dupa anul 2000 insa, odata cu aparitia telefoanelor mobile si a cresterii nivelului de trai in Romania, ceasurile de mana au trecut de la un obiect util pentru a stii cat este ora la un accesoriu de moda si ceva care arata ca ai stil.

Inceputul a fost evident mai greoi, multi dintre oamenii din clasa medie la nivel de venituri cumparand ceasuri care nu aveau un stil aparte si implicit nu emanau o anumita prestanta. In acei ani doar oamenii bogati aveau ceasuri mai cu stil si majoritatea preferau un ceas Rolex. Acum insa, dupa mai bine de un deceniu, diversitatea la nivelul de ceasuri de mana barbatesti de exemplu este foarte mare, pornind de la modele simple, dar elegante precum ceasurile Seiko barbatesti la modele de lux cu incrustari de aur si care sclipesc in soare (chiar daca multi le considera de prost gust).

Diversitatea in industrie a adus si concurenta, concurenta care a dus preturile pentru ceasuri barbatesti la valori bune si pentru cumparatorii din clasa de mijloc care isi doreau un ceas cu stil. De exemplu, ceasurile Seiko de care vorbeam mai sus sunt la preturi intre 90 si 150 de euro, in functie de culoare, model si functii.

Sunt insa si oameni care considera ca ceasurile de mana sunt un accesoriu al trecutului, mai ales cu atata tehnologie atat de aproape de noi. Oamenii respectivi insa nu inteleg ca rostul ceasului a trecut de la a arata timpul la a arata un statut. Probabil insa ca atunci cand vor ajunge la un anumit nivel financial si intelectual isi vor da seama ca ceasurile de mana sunt un accesoriu de moda care nu ar trebui sa lipseasca la o intalnire intr-un mediu de afaceri.

ceasuri-barbatesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *